Teos is opgericht in 2003 en gespecialiseerd in de financiële dienstverleningsector.

Zij ontwikkelt, investeert, participeert, ondersteunt en adviseert in projecten en diensten ter verbetering van de financiële dienstverleningsketen van adviseur tot Back-Office administratie.

Met als achtergrond ruime ervaring in grootschalige ICT systeemontwikkeling-, en systeemintegratie projecten, heeft Teos zich vooral gespecialiseerd in het opzetten van Shared Service Centra die als een “utility” haar diensten levert aan haar afnemers. Deze afnemers kunnen zich zowel binnen als buiten de eigen organisatie bevinden.

Sleutelbegrippen hierbij zijn; Straight Through Processing, ketenoptimalisatie, ketenintegratie en proces optimalisatie. Uiteraard is een uitgebreide kennis van de mogelijkheden van het Internet en webservices hiervoor aanwezig.

Naast de ICT aspecten hiervan zijn ook de organisatorische aspecten een belangrijk onderdeel van de dienstverlening.

Door de combinatie van marktkennis, expertise en praktijk ervaring is Teos een succesvolle speler en een interessante partner voor haar relaties.

Teos heeft succesvol geparticipeerd in Business Process Outsourcing projecten en bedrijven in zowel de bancaire als de verzekeringsectoren.

Teos heeft een visie ontwikkeld hoe de financiële dienstverleningsmarkt zich gaat ontwikkelen, en toets deze visie continu aan de veranderende markt ontwikkelingen.

Bij het uitvoeren van opdrachten is Teos een echte netwerkorganisatie en maakt gebruik van gespecialiseerde partners om samen de doelstellingen van de klant te realiseren.